Nebūk be ryšio - RRT matavimai rodo: mobiliojo ryšio paslaugų kokybė Lietuvoje išlieka aukšta, nepaisant karantino
Turite klausimų ar pastebėjimų? Susisiekite! ?
Pagrindinis Aktualijų archyvas RRT matavimai rodo: mobiliojo ryšio paslaugų kokybė Lietuvoje išlieka aukšta, nepaisant karantino

RRT matavimai rodo: mobiliojo ryšio paslaugų kokybė Lietuvoje išlieka aukšta, nepaisant karantino


2020-05-15

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), siekdama įvertinti mobiliojo interneto spartą ir mobiliojo telefono ryšio kokybę karantino metu, toliau vykdo matavimus Lietuvos miestuose ir miesteliuose.

Matavimai vykdyti UAB „Bitė Lietuva“, „Telia Lietuva“, AB, UAB „Tele2“ ir AB Lietuvos radijo ir televizijos centro tinkluose, važiuojant pasirinktu maršrutu. RRT matavimai parodė, kad karantino metu operatorių teikiamų paslaugų kokybė išlieka aukšta  ̶  išaugęs mobiliojo ryšio paslaugų vartojimas, padidėję duomenų perdavimo srautai bei mobiliojo ryšio skambučių kiekis nesiekia operatorių tinklų ribinių pajėgumų.

2020 m. balandžio 7-20 d. RRT specialistai, naudodami specialią įrangą, atliko  duomenų ir balso perdavimo mobiliojo ryšio tinkluose kokybės matavimus trijuose didžiausiuose Lietuvos miestuose. Vilniaus mieste išmatuotų duomenų gavimo spartų vidurkis skirtingų operatorių tinkluose buvo nuo 97,3 Mb/s iki 40,9 Mb/s. Kauno mieste  vidurkis skirtinguose tinkluose buvo nuo 102,2 Mb/s iki 38,6 Mb/s. Klaipėdos mieste vidurkis skirtinguose tinkluose buvo nuo 112,7 iki 40 Mb/s. Lyginant šiuos duomenis su 2019 m. rezultatais, pokytis nebuvo itin ženklus, daugeliu atveju spartos buvo aukštesnės nei praėjusiais metais. Esamos spartos užtikrina kokybišką interneto prieigą ir galimybę be trukdžių naudotis internetu teikiamomis paslaugomis (vaizdo, garso ir kt.) bei turiniu.

Išmatuota ir balso perdavimo mobiliojo ryšio tinkluose kokybė, naudojant MOS skalę, kurioje rezultatas intervale nuo 3,2 iki 3,7 balo reiškia gerą kokybę, daugiau nei 3,7 balo – puikią kokybę. Matavimai parodė, kad balso perdavimo kokybė trijuose didžiausiuose Lietuvos miestuose geresnė nei 2019 m.: Vilniaus mieste MOS balas skirtingų operatorių tinkluose svyravo nuo 4,6 iki 3,5 balo, Kauno mieste – nuo 4,75 iki 3,52 balo, Klaipėdos mieste – nuo 4,57 iki 3,57  balo.

Analizuojant 2020 m. balandžio 23-27 d. atliktų matavimų rezultatus Šiauliuose ir Panevėžyje, matyti, kad Šiauliuose vidutinės duomenų gavimo spartos, išmatuotos skirtingų operatorių tinkluose, yra nuo 46,4 Mb/s iki 97,7 Mb/s (lyginant su 2019 metais, dviejų operatorių tinkluose stebimas nežymus šio kokybės rodiklio sumažėjimas, o kitų dviejų operatorių – nežymus padidėjimas), Panevėžyje – nuo 38,9 Mb/s iki 94,0 Mb/s (lyginant su 2019 metais, dviejų operatorių tinkluose stebimas nežymus šio kokybės rodiklio sumažėjimas, o kitų dviejų operatorių – ženklus, iki 41 proc. padidėjimas).

Balso perdavimo mobiliojo ryšio tinkluose kokybė Šiauliuose skirtingų operatorių tinkluose buvo nuo 3,56 iki 4,59, Panevėžyje – nuo 3,64 iki 4,64 MOS skalėje.

2020 m. balandžio 30 d. matavimai parodė, kad Trakuose vidutinės duomenų gavimo spartos operatorių tinkluose buvo nuo 39,4 Mb/s iki 83,5 Mb/s (lyginant su 2019 metais, visų operatorių tinkluose stebimas šio kokybės rodiklio padidėjimas), Lentvaryje – nuo 33,2 Mb/s iki 78,5 Mb/s (palyginimo su 2019 metais nėra, nes pernai šiame mieste matavimai nebuvo atlikti), Maišiagaloje – nuo 30,7 Mb/s iki 103,8 Mb/s (lyginant su 2019 m. rezultatais, pastebimas spartos sumažėjimas visų operatorių tinkluose, kai kurių ženklesnis nei kitų, tačiau vidutinės spartos išlieka pakankamai aukštame lygyje).

2020 m. gegužės 7 d. atliktų matavimų rezultatais, Druskininkuose vidutinės duomenų gavimo spartos operatorių tinkluose buvo nuo 43,3 Mb/s iki 95,2 Mb/s (lyginant su 2019 metais, dviejų operatorių tinkluose stebimas šio kokybės rodiklio padidėjimas, kitų dviejų – sumažėjimas, tačiau visų operatorių vidutinė sparta išlieka aukštame Lygyje); Lazdijuose – nuo 30,6 Mb/s iki 76,3 Mb/s (lyginant su 2019 m. rezultatais, dviejų operatorių tinkluose stebimas šio kokybės rodiklio padidėjimas, kitų dviejų – sumažėjimas), Kalvarijoje – nuo 7,9 Mb/s iki 95,0 Mb/s (lyginant su 2019 m. rodiklis mažėjo).

Balso perdavimo kokybės vidutinės vertės operatorių tinkluose Trakuose ir Maišiagaloje buvo nuo 3,54 iki 4,62, Druskininkuose, Lazdijuose ir Kalvarijoje – nuo 3,51 iki 4,57 balų MOS skalėje. Visų operatorių tinkluose balso perdavimo kokybė yra gera arba puiki ir ji yra išaugusi visų operatorių tinkluose, lyginant su rezultatais, fiksuotais 2019 metais.

Su RRT atliktų matavimų išsamiais rezultatais galite susipažinti:

Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje spausti čia.

Šiauliuose ir Panevėžyje spausti čia.

Trakuose, Lentvaryje, Maišiagaloje, Druskininkuose, Lazdijuose ir Kalvarijoje spausti čia.

 

Nebūk be ryšio Nebūk be ryšio
Aktualijų archyvas

KITOS AKTUALIJOS

Bendrosios elektroninių ryšių sektoriaus pajamos 2023 m. II ketvirtį sudarė 211,4 mln. Eur ir, palyginti su 2022 m. II ketvirčiu, išaugo 4,8 proc., rodo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) surinkti duomenys. Pajamos, gautos už duomenų perdavimo paslaugas, sudarė 126,1 mln. Eur, t. y. 12,4 proc. daugiau nei 2022 m. II ketvirtį. „Duomen� ...

Plačiau

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) įpareigojo tris rinkos dalyvius – „Telia Lietuva“, „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ – užtikrinti universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimą Varėnos, Ignalinos, Šalčininkų ir Švenčionių rajono bei Pagėgių savivaldybėse. Sprendimas įsigalioja nuo liepos 1 dienos. Universalioji paslauga ...

Plačiau

Internetui Lietuvoje jau daugiau nei 30 metų, o tarptautinė Saugesnio interneto diena šiemet paminėta 20 kartą. Internetas, tinklų aprėptis ir greitis siejami su spartesne pažanga, tačiau  internetas turi ir tamsiąją pusę, su kuria galima susidurti bet kada. Pavyzdžiui, Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) interneto karštoji linija sausį ...

Plačiau

APIE PROJEKTĄ

Svetainės www.nebūkberyšio.lt paskirtis – suteikti patogią prieigą prie Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) administruojamų informacinių išteklių apie įvairias Lietuvoje teikiamas elektroninių ryšių paslaugas, jų kokybę, plėtrą ir saugumą.